Dag 10 - EN STARBUCKS


Buenos dias amigos!
Klockan är ungefär 4 på eftermiddagen här i Chile och jag har precis satt mig ner på Starbucks för att skämma bort mig själv med en STOR kopp god kaffe. Jag har ju trots allt klarat av en vecka i skolan! ;) Alltid nått att fira =) Jag trivs som tusan i skolan, tycker lektionerna är givande och man känner sig alltid väldigt välkommen. Det känns som att jag har lärt mig en hel del redan och jag är sugen på att lära mig mer!!

Det har varit lite halvsunkigt väder här idag också. Det regnade lite i morse och nu är det mest mulet. Tack och lov åskar det inte så jag vågar mig åtmintone utanför dörren, till skillnad från igår... ;) Tack Sofie för att du stängde ut mig på altanen när jag var liten! ;) Jag planerar att sitta här en stund, sen blir det kanske en tur in till stan och sen hem för att göra fredag. Tror inte det blir party ikväll, det får vänta tills i morrn! Då blir det BARRIO BELLA VISTA med några tjejer från klassen! =)

BTW!
Det var tydligen un temblor (jordskalv) här igår!! Men tydligen var det en liten så det var få som kände den. Jag märkte ingenting. När jag kom hem på eftermiddagen frågade Marcela, "Kände du jordskalvet??!". Lite läskigt är det där minsann.. Det pirrar i magen när jag tänker på det!!

Lägger in bilder till det här inlägget ikväll. Det sitter en massa folk runtomkring mig och det känns som att folk skulle stirra om jag börjar fippla med kameran. Haha, jag är larvig I KNOW.

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0