Dag 15 och 16!


Jag har haft lite problem att komma åt internet de senaste dagarna. När det har funnits internet så har jag inte haft med mig min dator eller inte haft tid och när jag väl tänkt att jag ska sätta mig och blogga så har internet inte fungerat! Så kan det va :)

I alla fall! Detta blir ett uppdaterande inlägg :)

I onsdags gick jag som sagt till Patronato (marknaden med billiga kläder) tillsammans med 2 tjejer från skolan. Jag kom hem med 3 nya nagellack men inget annat. Good girl ;) På kvällen sen var det ju dags för min salsapremiär! Jisses vad kul det var!! Vi samlades utanför skolan och tog oss sedan till en cubansk klubb i närheten. Våran salsalärare var i full gång med en lektion när vi kom vid 9-tiden. Jag tror inte jag var den enda som fick en klump i magen när man såg att gruppen före oss typ var proffs...^^ Haha. Nåväl, efter ett besök i baren så var vi mer redo än någonsin att kliva upp på dansgolvet! ;) Det var kul och eftersom vi alla är nybörjare så blir det en rätt soft stämning. Fick även dansa med några av "proffsen" eftersom vi inte var jämnt antal killar och tjejer.  Det var galet bra musik, en massa reggaetonlåtar som jag älskar! Hoppas jag kan gå på det fler gånger :)

Torsdagen var sjukt spännande. Min klass åkte på studiebesök till Villa Grimaldi, koncentrationslägret från 70-talet. Det var mycket känslor som poppade upp när man gick omkring på ett område där folk torterades till döds på de mest horribla sätt man kan tänka sig för inte mer än 40 år sedan! Sjukt. Om ni någonsin åker till Chile så rekomenderar jag er att åka dit!
På eftermiddagen åkte jag till Cajón del Maipu tillsammans med Marcelas kusin Pipe. Cajón Maipu är landsbygden som ligger strax utanför Santiago. Det är liksom inget direkt "ställe" som man åker till, utan det handlar om att man åker på småsmåsmå vägar mellan los cerros (bergen). Jag har aldrig någonsin sätt något så vackert som landskapen där. Det var magiskt och är omöjligt att beskriva med ord. Åter igen, är ni i Chile, ÅK DIT!
Eftersom det var som en liten miniroadtrip gjorde vi en del stopp. Bland annat stannade vi till på ett ställe och åt/drack (whatever) mote con huesillos (ni vet det som ser ut som risgryn med öl^^ haha) och på ett annat ställe köpte vi empanadas och ett slags runt bröd med små fettkulor i. Haha, I know det låter sjukt äckligt!! Men det var faktiskt jättegott! Ska försöka ta reda på vad de där små fettgrejerna heter och vad det egentligen är för något...;)







Helt plötsligt kom det två caballeros. Självklart ville jag fota ;)



Ser ni empanadasarna?????!



Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0