Dag 19 - Söndagar är som de är...


Heej!
Söndagar är alltid lite sega tycker jag. Man är bakis från kvällen innan och vet att måndagen väntar runt hörnet. Dessutom är det mycket som är stängt och det känns som att det finns allmänt lite att göra. Men jag tycker ändå den har dagen har varit bra :)



Jag vaknade runt 10, käkade frukost, tvättade, diskade och softade fram till 1 då jag tyckte det var dags för en dusch. Vid 2-tiden åkte jag och Julio hem till hans föräldrar för att äta lunch. Det blev lentejas (linser) med chorizo och revbensspjäll och flera olika sallader som tillbehör. Kryddigt och gott:) Den chilenska maten är inte så känd och den är kanske inte så utmärkande, men den smakar MYCKET, och det gillar jag :)
Senare på eftermiddagen uträttade vi lite ärenden och sen softade jag på rummet ganska länge. Chattade med mami och fick lite rapporter hemifrån <3

Strax efter 7-tiden lånade jag Marcelas cykel och gav mig iväg på en cykeltur. Mitt mission var att hitta vägen till skolan så att jag kan cykla dit den kommande veckan :) Efter några felkörningar och stopp med kartan hittade jag dit. Mitt lokalsinne är verkligen NOLL, något som bevisas i och med att jag typ bara behöver göra en sväng på hela vägen till skolan, men ändå lyckades köra fel ett par gånger. Men nu vet jag i alla fall!:D
Det kommer ta ca 30 min för mig att cykla dit, kanske lite mer eftersom det lär vara mer trafik i morgon bitti, men det gör inget. Jag tycker det är skönt att röra på mig på morgonen, dels eftersom jag är van vid det och dels eftersom det är alldeles för varmt för att motionera mitt på dagen. Jag blir ju givetvis tvungen att cykla hem också vid lunchtid, men det är det värt ;)



Försöker få igång kvällens solsidan avsnitt på tv4play men den verkar inte vilja idag! :( I sånna fall får jag spara det tills i morrn :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0