Dag 7 - Vardagen faller på plats... :)

Hej på er!

Idag har varit en rätt så lugn dag. Jag hade fått i läxa att förbereda ett ämne som klassen skulle disskutera kring under dagens sista timme. Det skulle vara ett "seriöst" ämne, inte typ vilken som är ens favoritfärg.. Jag, Julio och Marcela pratade lite häromkvällen om hur mycket man betalar i skatt i Sverige vs. Chile och vad som var för och nackdelarna med det. Jag tyckte det var ett ganska så bra ämne så jag valde att använda det till min presentation idag. Jag tycker det gick ganska så bra och det var kul att få höra om hur det fungerar i andra länder, typ Brasilien.

Efter plugget tog jag fram laptopen och skypeade med familjen! <3 Det var skönt att äntligen få till ett skypesamtal via datorn vid en bra tidpunkt. Allt verkar vara under kontroll där hemma så det känns skönt :)Jag kom hem strax efter 2 och då var det fullt med folk här. Marcela, hennes syster, pappa och kollega var här för att äta lunch och för mig som var starving (har fortfarande inte riktigt vant mig vid sena måltider...^^) satt ju det riktigt fint ;) Jag tycker det är lite kul att de kommer hem för att käka lunch. Fast det är i och för sig inte alla som gör så,, Marcela jobbar så pass nära så för henne funkar det ju bra :)



Nu har plugget satt igång!! ;)

Efter lunchen har jag chillat med en bok och tagit mig en snabbis till mallet för att införskaffa en födelsedagspresent. Marcela fyller år nästa vecka och jag vill verkligen ge henne någonting eftersom hon och Julio gör så mycket för mig. :) Bäst jag inte avslöjar vad det är för någonting här,,, vill inte riskera att födelesedagsbarnet får reda på det!

Hade i skrivande stund (kommer nog inte publicera det här förräns om några timmar) tänkt mig en joggingtur. Men det är alldeles för varmt ute och jag har fortfarande inte införskaffat några joggingskor! Hade tänkt göra det idag men vi ska tydligen åka till nån outlet i helgen där de säljer billiga addidas och nike grejer så det är väl smartast att vänta tills dess :)

Qué mas...

Jo, jag har tvn på i bakgrunden. Det finns alltid 3-4 olika chilenska serier att välja mellan men alla är så patetiska så man pallar inte kolla på dom! Lögner, otrohet och bedrägerier. Ja, det är typ vad de handlar om ;)

Ska vänta ett litet tag till sen blir det nog en prommis med conversen i alla fall! ;)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0