Dag 9 - Grammatik grammatik grammatik


Wohoo :)
Sitter i skolan och chillar med datron efter dagens lektion. Jag börjar bli lite smått galen av all grammatik som skuttar runt i skallen utan att riktigt falla på plats. Jag måste tänka så det knakar varje gång jag ska säga något, jag vill ju att orden ska rinna ur mig!! Nåväl,, jag har varit här en vecka....., 5 månader och 3 veckor kvar... Förhoppningsvis så lär jag mig så småningom ;)





I går kväll kom det in ett litet oväder över Santiago. Regn och blixtar svepte förbi lite snabbt, tydligen ovanligt i februari. Men lite vätska mår jorden bara bra av här kan jag tänka mig :)
I eftermiddag blir det nog mest plugg för att försöka få grammatiken att fastna lite. I helgen däremot väntas min första utgång (!) med några tjejer från skolan, ska bli skitkul! :) La bella vista! ;)
Jag ska även försöka köpa ett par joggingskor och eventuellt ta mig uppför el cerro! =) 

Nu ska jag hem för att träffa "la nana" som kommer varje torsdag för att städa, tvätta och laga mat. Det är tydligen vanligt här i Chile med en slags städhjälp en gång i veckan.

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0