Nya upptäckter varje dag :)


Jag hittade hem med cykeln från skolan! ;)

Eftermiddagen rullade på rätt fort tycker jag. Stannade kvar ganska länge i skolan och chattade med mami och Sofie. Därefter hojjade jag hemåt men det tog rätt lång tid eftersom det var mycket folk på stan, "permiiiisoooo, permiiiisooooo" (ursäkta, ursäkta), typ så lät jag hela vägen hem, hihi =)
Väl hemma blev det avokado, rödbeta, tomat, paprika och tonfisk till lunch! Sen gav jag mig iväg ut och handlade lite nödvändigheter. Bland annat en pincett som inte alls ser ut som de gör hemma i Sverige. Hela förra veckan letade jag efter en men kunde inte hitta någon! Antagligen eftersom jag inte visste hur en chilensk pincett ser ut...^^
Sen blev det läxläsning och en joggingtur. Jag tror jag har kommit på lösningen på mitt joggingproblem! Innan har jag sprungit i en park med grus, ni vet såndär grus som nästan är lite grann som sand så att man inte får nått riktigt fäste. Men idag sprang jag på asfalt och det var så mycket lättare! Shihoo, kanske kommer klara av det där marathonet trots allt..! ;)
Efter joggingturen fixade jag middag, ris och köttfärsfyllda paprikor med sallad blev det idag! Än så länge kör jag på mina säkra kort ;) Men jag börjar få lite idétorka!! Hjälp mig, har ni några bra tips på maträtter jag kan fixa??? Gärna lite typiskt svenskt men med ingredienser som går att hitta här :) Har funderat på att fixa en fiskgryta med saffran nån dag, men då måste jag ha mamis hemliga recept;)



Såhär ser min nya pincettt ut:)




Formaten på tidningarna här är lite annorlunda....^^ Avlång,, typ.. Haha :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0