Avslutningsmiddagar


Min sista vecka i Chile var fylld av en massa "sista-gången-grejer". Ni vet, sista gången man gör deeeet, sista gången man går diiiit, sista gången man äter deeeeet... Ganska jobbigt faktiskt, eller känslomässigt... :/
Måndagen avslutades med ett besök på en sushirestaurang tillsammans med Julio och Marcela. Samma sushirestaurang där vi åt 3 åt tillsammans min allra FÖRSTA middag i Chile. Jag minns den första kvällen som om det vore igår. Hur jag tog mig fram med min hackiga spanska, hur jag inte fattade ett smack av menyn, hur blyg jag var, hur jag berättade för Julio och Marcela om mig själv och min familj... hur lite vi kände varandra! Och nu, den näst sista kvällen för min del i Chile,, hur vi satt och skrattade, skojjade, hur Julio lät mig välja vin och smaka på det (han har lärt mig massor om vin!!), hur jag hade problem att välja mellan alla goda rolls på menyn, och hur VÄL vi kände varandra! ♥ Kommer alltid minnas dessa två middagar som att jag levde om dom varje dag. De representerar början och slutet på min resa, samt står som ett bevis för allt jag lärt mig, varit med om samt utvecklats.

På tisdagen, dagen innan hemfärd, gjorde jag Vale och Javi ett nytt försök att komma in på Fantasilandia! Tror ni vi kom in? Nej! När vi väl kom dit så var det stängt!!!! Vet inte riktigt varför men det verkade vara för underhåll eller liknande...

Lite tur var det kanske.. Istället åkte vi nämligen till Patronato och Meiggs i centrum i jakt på en till resväska för min del! Hittade en sjukt bra för 10000 pesos = ca 150 spänn. Toppen! :D På eftermiddagen fick jag hjälp av tjejorna att packa och senare på kvällen blev det en sista middag med Marcela, Julio, Silvia, Joaquín, Luis och los tata. Småplock och mozarellafyllda ravioli med skaldjurssås samt en stor tårta till efterrätt! Fick en ordbok av Silvia med chilenska slang! Helt underbart! Jag får ju inte glömma alla modismos nu! ;)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0