Barandiaran


Igår åkte vi (Jag Silvia Joaquín Julio och Marcela) in till centrum och åt middag på en peruansk restaurang som heter Barandiaran, jag har varit där en gång tidigare med Marcela och Julio, ni kan läsa om det här. Maten där är verkligen HUR god som helst och stämningen, servicen och allt annat är i toppklass också utan att det är särskilt dyrt :) En rätt kostar ungefär mellan 80 och 100 kronor, i Sverige skulle det gå på från 250 spänn och uppåt skulle jag tro..

Vi började med en varsin piscosour medan vi läste menyn som innehåller allt från skaldjurstallrikar, paella, ceviche, rökt anka och till och med marsvin! Vi delade på en tallrik med friterade skaldjur som förrätt. Till huvudrätt beställde jag in ecuadorianska räkor i en krämig sås med ris, supergott =) Till det drack vi vin och sen delade vi på 2 olika efterrätter. Det är alltid kul när man åker från en restaurang och för andra gången är störtnöjd med det man blev serverad, det betyder ju att den håller hög kvalité =)



Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0