Dag 155 - Näst sista dagen på BYC!


Temp. morgon: 0°C
Temp. dag: 18°C


Dagens frukost: Jordnötsgröt (havregrynsgröt kokad med hackade jordnötter) kryddad med vanilj och kanel, toppad med valnötter, mandlar och pepino, ett kokt ägg och kafffeeeeeeeeeeeeeeee!!

Holi!
Kyligt idag med men solen skiner och jag känner på mig att det här kommer att bli en toppenfin dag!!

Nästa sista dagen på praktiken! Jisses, tiden har verkligen flygit förbi. 4 månader på företaget,,, känns som hälften. Det kommer bli lite sorgligt att säga hej då till alla i morrn men samtidigt känner jag att jag har fått ut det jag kan få ut av min tid som prakitkant här. Jag måste erkänna, att språket har satt käppar i hjulet för mig mer än jag hade förväntat mig. Givetvis kan de inte ge mig vilka arbetsuppgifter som helst, eftersom jag inte har de perfekta språkfärdigheterna som krävs. Jag pratar sjukt bra spanska nu, jag fattar i princip 90% av den chilenska spanskan jämfört med de ca 20% när jag först kom hit och jag kan kommunicera i i princip vilken situation som helst. Men, jag har ändå haft ett ganska begränsat antal arbetsuppgifter vilket har gjort dagarna på praktiken lite långtråkiga ibland. Ni vet kanske hur svårt det kan vara att sätta en praktikant i arbete? Jag vet ju själv eftersom vi får praoelever på fruktavdelningen på ICA med jämna mellanrum,,, hihi. Så då kan ni ju tänka er att ge uppgifter till någon som inte ens talar samma språk? Hahaha.
Men, jag har ändå lärt mig massor! Har haft en hel del kul uppdrag också, som till exempel mina resereportage om europeiska städer! Dessutom har jag läårt mig enormt mycket om mig själv, utvecklats och mognat något enormt. Ni ska bara veta hur många obehagliga situationer jag har utsatt mig själv för! Bara att kliva in genom dörrn här första dagen och hälsa på alla, få en arbetsuppgift och inte fatta ett skit av vad de menar, åka iväg på ett viñabesök i företagets räkning helt själv, svara i telefonen (Fan vad jag hatar när den där telefonen ringer!!!!), BE OM HJÄLP. Men jag har även lärt känna en massa goa människor, blivit väldigt väl mottagen, fått uppleva och hänga med på en massa kul grejer och förstått lite bättre hur det är att jobba på en tidning. Så tiden här har verkligen varit lärorik!! Jag är tacksam för att jag fick möjlighet att vara på en sån trevlig praktikplats som dessutom låg väldigt nära när jag bor!

Nej, bäst att ta tag i arbetet nu dåråå! ;)

Enjoy;)

H



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0