Dag 167 - Ny frukostfavorit :)


Temp. morgon: -1°C
Temp. dag: 14°C

God morgon :)
Idag skiner solen här i Santiago och det ser ut att bli en riktigt fin dag, trots att det är kallt!! Har gymma och ätit en supergod frukost, nu håller jag på att göra mig i ordning. Vill ge mig ut i solen så fort som möjligt =)

Idag kände jag för att testa något nytt till frukost så jag tog ut svängarna och gjorde i ordning stekt gröt! Har gjort det förut en gång för länge sen och då tyckte jag inte det var så speciellt,,, men man ska alltid ge saker och ting en andra chans! ;)





Såhär gör man:
♦ Koka upp 1 dl havregryn med 2 dl mjölk + kryddor (jag hade salt, vanilj och kanel + några russin)
♦ Värm en stekpanna och ha i ½ msk smör/margarin
♦ Klicka ut gröten i stekpannan, ca 10 cm i diameter
♦ Stek på ganska svag värme tills den är ganska fast och börja få färg, vänd på den och stek lite till
♦ Servera med valfritt tillbehör! Jag hade varma björnbär, ananas och vaniljyoghurt!

Till detta gjorde jag i ordning en avokadomacka och en kopp kaffe! =)

Enjoy;)

H


Kommentarer
Postat av: barbro

Härligt Hanna,nu har du provat något som min Morfar lärde mig att äta som liten,,gott tycker jag,lite omständigt bara,därför kokades gröten en dag innan vi stekte den,,ett tips kanske..KRAM..

2011-07-19 @ 20:03:36
URL: http://[email protected]
Postat av: Hanna

Ja det har jag också hört att man kan göra! :) Då blir den dessutom lite fastare när den får vila i kylskåpet över natten, och på så sätt lättare att steka :)

Puss! <3

2011-07-19 @ 23:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0