El Museo de Moda


Igår eftermiddag kände jag mig lite kulturell och tog tillfället i akt att besöka ett modemuseum som ligger i närheten av Marcela och Julios lägenhet. Jag och Jossan hade pratat lite smått om att besöka det men det blev aldrig av! 

El Museo de Moda är ett väldigt litet museum men helt klart värt att besöka! Utställningarna består i princip bara av kläder, accessoarer, outfits och stilar från 80-talet! Det var ganska mörkt därinne, upplyst av neonlampor och med ABBA och andra 80-tals klassiker i högtalarna. Det var faktiskt en riktig discostämning därinne! Hahaha! :) Kläderna var asballa och på väggarna hängde det framsidor och urklipp från gamla modetidningar, Princefodral och andra skivor och Barbiedockor i sina förpackningar. Det fanns även en massa telefoner (tegelstenar), färgglada klockor, klockrena solglasögon och andra spännande grejer från den tiden! Mami, du hade älskat det! Hahaha! Det var i alla fall jättekul:) I anslutning fanns även ett café och ett bibliotek men eftersom jag var själv nöjde jag mig med utställningarna ;)
Man fick inte fota med blixt så det blev inte så bra bilder, men jag visar några stycken i alla fall :)



Såhär såg det ut utanför museet,,,, Hmmm, har jag verkligen kommit rätt?



En vägg prydd med kasettband!



Barbieeee!! Faktiskt memories för mig med!



PRINCE! "You dont't have to be rich..."



Haha, ballaste brillorna!!!!!! Vet inte varför men de fick mig att tänka på Gabi?!



Lite coola skor och accessoarer.



Färgglada outfits :)



Haha, omg. Strumpbyxor med volanger?


Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0