Museum


Halloj,
kom tillbaks till lägenheten för ungefär en timme sedan, sitter nu och softar under duntäcket med en macka och lite fruktsallad. Jisses, man blir verkligen helt slut av att springa runt på stan!

Först och främst kan jag meddela att jag inte fick tag på några biljetter till Harry Potter ikväll, däremot i morrn kl 7! De ända biljetterna som fanns kvar till dagens föreställningarna var med spanskt tal,,,, och nej, jag ska fan inte se sista filmen med en spansktalande Harry!! ;)

Idag har jag besökt 2 museum här i Santiago. Först Museo de Bellas Artes, ett känt konstmuseum i en maffig byggnad. De hade ett flertal utställningar, främst med tavlor men även en del andra konstelationer. Det var intressant och kul att besöka =)
Därefter käkade jag lunch på ett litet café, pastel de choclo fick det bli! Inte den godaste jag har ätit men helt ok ändå, och dessutom billigt!! Efter lunchen knatade jag vidare till MAVI, Museo de Artes Visuales. Där bestod utställningarna mer av skulpturer och även en avdelning som var tillägnad fynd så som kläder etc från forntida Chile. Tog en machiato, som det även ingick en grymt god chokladpralin med (!), på muséets café, kikade lite i butiken och sen gick jag vidare mot centrum. Strosade runt lite på gatorna en stund men helt plötsligt kände jag mig jättetrött och nästan lite svimfärdig så då letade jag upp närmsta metro och satte mig på tunnelbanan hem. Det tar på krafterna mer än man tror att springa runt några timmar på stan!

Nu, med lite smaskigt mellis i magen, så känner jag mig piggare... =)

Museo de Bellas Artes





Museo de Artes Visuales





Högar med A4papper!! Hur ballt?!





Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0