Te extrañaré Harry Potter!


Kommer sakna dig Harry Potter!

OMG!!!!!!!!!! Så bra sista Harry Potter filmen!!!!!!!!!!!!!!! Men helt sjukt att det inte blir några fler filmer nu! :/ Ett tips,, kolla på näst sista filmen dagen innan du går och ser den sista delen, så gjorde jag och det var perfekt för att färska upp minnet lite ;)

Här i Chile så är sittplatserna på bion inte numrerade. Man köper alltså en biljett och sen när det är biodags sätter man säg där man behagar. Problemet med detta är att man måste komma dit i god tid till premiärer och slutsålda föreställningarna om man vill ha någorlunda bra platser och om man för den delen vill sitta brevid varandra^^ Jag och Joaquín kom dit en halvtimme innan filmen skulle börja och då var det smockfullt med folk utanför salongen.
Som tur var kom vi inte allra sist i alla fall så vi fick hyfsat bra platser, på sidan men åtminstone inte så långt ner.
Det var ju 3D också så vi satte på oss våra brillor och kände oss grymt coola, hahaha.



Sen en helt SJUKT grej. Hahahaha, det här är bara SÅ underhållande lyssna nu...
Mitt under filmen, så känner jag hur personen bakom mig börjar vicka på benet/foten mot min stolsrygg. Ni vet sådär irriterande som folk gör ibland. Shit, palla!!!!!! Han gör det en liten stund, slutar, och sen igen!!!! Vafan! Jag vänder mig bakåt lite småirriterat ett par gånger och hoppas på att han ska märka att jag vill att han ska sluta. Då lutar sig Joaquín mot mig och viskar "Está temblando!" (att det är ett jordskalv/skak). Hahaha, jag småfnissar och och tycker hans liknelse med en temblor är askul. Sen slutar snubben skaka på benet och allt är bra resten av filmen. Sen efter bion, när vi är påväg ut så säger Joaquín "shiiiiiit el temblor wawawa" och ja ba "Vaaaaaaaaaaaaaaaaaa?! vare en RIKTIG temblor????!" "Jaaaa!!!! Vafan trodde du?!!!" Hahahahaha, så typiskt HANNA I ETT JÄVLA NÖTSKAL! Tur att jag inte tog mig modet att säga till snubben med "det vickande benet".. Tänk er själva, "vafan kan du sluta vicka på min stol lr?!" Hahaha, omg, hilarious!

Efter bion gick vi till los tata som bor precis brevid Parque Arauco. Där blev det middag för att fira Santo Julio, namnsdag för både Julio och hans pappa alltså! Jag hade köpt med mig lite finare choklad kex till tata och en flaska vodka cranberry till Julio! ;)

En annan bioanekdot.
Cabritas! (popcorn)... Jag har aldrig varit något riktigt popcornfan men här i Chile har något hänt... Jag kommer ihåg när jag lärde mig att dricka kaffe och äta oliver, nu är jag vuxen tänkte jag då. Här i Chile har jag lärt mig att tycka om sockrade popcorn,,, betyder det att jag är barn igen?

Enjoy;)

H



popcorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0