Un recuerdo de Chile...


Jag älskar tatueringar. För ett tag sen,, eller ganska länge sen faktiskt, så kom jag på tanken att göra en tatuering i Chile. Först hade jag tänkt tatuera in titeln på en låt som betyder väldigt mycket för mig. Men ju mer tiden gick kände jag allt starkare hur jag ville göra något för att hedra mitt andra hemland som kommit att ligga mig närmre om hjärtat än jag någonsin kunnat ana. En Chile tatuering var vad jag skulle ha.



Vales ex-killes kompis är tatuerare så hon hjälpte mig att kontakta honom. Var där på fredagen för att hälsa och kolla läget, klockan 1 följande måndag fick jag en tid. Väl på plats ritade han, på frihand, ett antal olika modeller av det jag ville ha. Jag fastnade på direkten för en utav dom, den var helt udnerbart vacker, precis som Chile... Jag hade egentligen tänkt mig något mindre och mindre konstnärligt, alltså med ett mer basiskt typsnitt, men nej,,, DETTA var min tatuering.

Enjoy;)

H

Kommentarer
Postat av: sandra

gjorde det ont? :)

2011-08-14 @ 00:07:58
URL: http://http//sandrashalsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0