Dag 130 - Asado!


Heej!
Asadon och födelsedags firandet för Titi (Alfonso= Vales pappa = Marcelas farbror) var hur kul som helst!! Jag kom dit vid 10-tiden tillsammans med Marcela och Julio, då var grillen i full gång och man hade precis lagt på köttet! Det blev middag vid ett långbord inomhus med salladstillbehör och potatis. Gott vin till det och sen blev det tårta och slutligen åkte en VODKA PEPPER flaska fram. Representing Sweden liksom hahaha.

Vid 2-tiden var flaskan slut. Då åkte ett gäng grabbar iväg för att köpa mer, Pipe som höll sig nykter körde. Efter en kvart kom de tillbaks med en VODKA PÄRON och en VODKA RASPBERRY. Jisses! Höll mig till vinet ganska länge och avslutade kvällen med en päron drink =) Marcelo däremot, våran argentinska vän som besteg cerron häromveckan med oss fick i sig liiiiiite för mycket utav den svenska läckerheten.... Vi kan väl säga att han avslutade kvällen vid halv 4tiden inne på toaletten och jag har svårt att tro att han kom iväg till jobbet i morse! xD











Själv mår jag finfint! Vaknade vid 10 och gjorde i ordning en stoooooor frukost. Vet inte riktigt vad vi ska göra idag. Hade planer på att åka till la Vega (frukt/grönt marknad i centrum), men jag tror det är för sent nu. Silvia hade nämligen åkt till gymmet när jag vaknade och hon har fortfarande inte kommit tillbaks :P
Men det blir nog en kul dag ska ni se!:D

BTW! Verkar som att ni har KANONVÄDER i Sverige idag!! Njuuuuuut!!:D

Enjoy;)

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0