Dag 28 - Feliz cumpleaños abuelo!


Heeeej!
Idag är det 1 mars och min morfars födelsedag!!!! Grattis på dig, hoppas du får en underbar dag och att ni har det trevligt ikväll med god frukttårta med gelatín ;) Saknar er massor! <3

Igår kväll åkte vi hem till Marcelas kusin, Alfonso, och hans familj i östra delen av Santiago, ett distrikt som heter Florida. Det var nämligen Alfonsos och Marianas bröllopsdag igår och deras barn hade fixat en liten överaskningfest för att fira deras 24 år som gifta :) Det bjöds på liten tacosbuffé med pitabröd, rött vin och sen tårta som efterrätt.
Jag är fortfarande fascinerad över hur chilenarna firar allt så sent! Vi kom dit strax efter 10 på kvällen och åkte därifrån vid 1. Kom i säng vid halv 2 så i morse var jag lagom mör xD
MEN, det var otroligt trevligt och mysigt! Vi satt ute och åt i trädgården, det babblades mycket och skrattades mycket. Jag börjar äntligen hänga med lite mer i svängarna, till och med i "chilenismo" snacket ;) Jag har dessutom blivit lite modigare och försöker att delta så mycket som möjligt i diskussionerna även fast jag vet att jag inte säger allt rätt. Övning ger färdighet;) Jag tror dessutom de tycker det är lite skojjigt när jag försöker mig på att förklara en del grejer på mitt sätt ^^ hahaha.



Vem vet, kanske blir det en empanada till lunch idag? ;)

Nu ska jag hem och äta sen ska jag ta mig till el mall och försöka få tag i lite material, typ papper och grejer, för att göra ordlekar som jag kan använda när jag hjälper Marcela och Julio med engelskan. Vi får göra mycket sånt här på spanskalektionerna och jag tänkte därför att det kunde vara smart att göra något liknande till mina egna elever ;)

Hoppas jag kan uppdatera en till gång ikväll med lite bilder! :D

Enjoy;)

H


Kommentarer
Postat av: Mormor

Det blev ingen frukttårta det blev princess

2011-03-01 @ 20:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0