Dag 35 - Forsta dagen pa praktiken!


Heeej!
Jag har supertrott! Och det ar nog inte sa konstigt. Jag har verkligen varit pa sprang med nya grejer hela dagen!

Till att borja med akte jag till "Chile Inside" som ar foretaget som ordnar praktikplatser till elever pa ECELA dar jag har pluggat spanska en mandad. Dar traffade jag 2 medarbetare varav den ena akte med mig till praktikplatsen for att se till att jag kom pa plats ordentligt.
Foretaget dar jag praktiserar, ByCComunicaciones, ar ett tidningsforlag som har hand om flertalet brollopstidningar, mat/recepttidningar, mammatidningar och nagra andra nischade varianter. Kontoret ligger i 2 sma hus har i VitaCura, 10 min gangavstand fran dar jag bor. HELT SJUKT! Santiago som ar sa enormt, jag hade lika garna kunnat fa praktikplats en timmes resvag bort! Men, jag ar enormt tacksam for att det ar sa nara! :)
Idag fick jag egentligen inte gora sa mycket. Kolla runt, halsa pa en massa manniskor, bladdra i tidningarna, kolla hemsidan.. Lara kanna foretaget och vad de arbetar med helt enkelt :) Sista timmarna fick jag sitta och leta fram lite europeiska brollopstrender. Inte det lattaste nar man ar ogift, haha! ;) Men i alla fall, jag googlade runt lite och gjorde som ett litet bildcollage i ett worddokument, inget megakomplicerat alltsa :)
Jag hoppas jag kommer fa folja med pa lite av varje som hander pa foretaget for att lara mig sa mycket som mojligt, men jag tror jag maste visa framfotterna lite da :)

Jag kanner mig lite nervos over spraket. Det ar SVART, mycket svarare an jag nagonsin kunnat tro att uttrycka sig precis som man vill. Mest ar det mitt ordforrad som ar for litet fortfarande, och sen grammatiken forstas. Men jag vill ju sa jakla garna kunna uttrycka mig pa spanska sa som jag gor pa svenska! Allt vore sa mycket lattare da! Grrr..! Jag har noll talamod och jag antar att det ar vad jag maste andra pa.. ;) Det blir nog bra.. :)





Idag tog jag fram fina byxorna :)

Nu blir det sangen :) Tror jag kommer sova gott ikvall :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0