Dag 39 - Nyheter all day


Hej!
Idag fortsatter rapporteringarna fran jordbavningen i Japan och dess effekter pa latinamerika. Det utbrot ett tsunamilarm igar eftermiddag langs med HELA Chiles kust, vilket alltsa ar typ hela landet. Men det verkar som att de flesta stallena har klarat sig bra, tror det kom stora vagor i soder men annars var det ratt lugnt. Det rapporteras live non-stop pa 3 av Chiles storsta TV-kanaler, nagot man kan forsta eftersom det bara ar lite mer an ett ar sen en massa chilenare dog i tsunamin som orsakades av jordbavningen den 27 februari.

Nu till nagot roligare, igar var vi pa bio!! :D
Jag Marcela hennes syster Claudia och deras pappa tog oss till "Hoyts" (typ chilenska SF), kopte popcorn och kollade pa "Desconocidos" (Unknown). Den var faktiskt riktigt bra tycker jag, lite overdriven kanske men helt ok :) Det var engelskt tal med spansk undertext, ett bra satt att trana spanskan pa :)



Idag blir det en liten spontantur till Valparaiso och Vinia del Mar. Har precis atit frukost, nu ska jag duscha, packa en liten vaska och sen aker vi. Kommer hem nan gang i morgon eftermiddag tror jag. Har sett Vinia nagra ganger nu sa jag tror planen ar att vi ska halla oss mer i Valparaiso som ligger precis brevid. Jag bringar kameran sa jag kan ta lite bilder och vsa sen :D

Btw, till frukost idag gjorde jag english breakfastscones! De blev jattegoda! :D Det var lite knepigt att hitta alla ingredienser i supermercado men till slut lyckades jag ;) Levadura de polvo = bakpulver! Tack alla er som hjalpte mig med det problemet :)







Nej, nu maste jag ta mig ur sangen och gora mig i ordning! Det har blivit en ful ovana det dar,,,, att jag ater frukost i sangen pa helgerna haha.

Hare bast alla!

Puss pa er familjen! Hoppas ni har en underbart mysig dag i stan!! <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0