Dag 41 - Back at work!


Måndagar är ju sådär lagom kul.. Ännu en sak som inte skiljer sig åt i Sverige och Chile hehe...

Helgen i Vinia del mar och Valparaiso var helt underbar! På lördagen var det skaldjur och stranden i Vinia och på söndagen joggingtur och stadsvandring i Valparaiso. Jag har tagit en miljon bilder som jag ska försöka lägga över i daatorn ikväll så förhoppningsvis kommer ni kunna se dom här på bloggen i morrn :) Jag kommer inte kunna lägga upp alla här förstås, men ni som är vänner med mig på facebook kan ju alltid kika där ;)

I morse när jag vaknade ville jag verkligen inte gå upp. Jag var sjukt trött och hade lätt kunnat sova ett par timmar till. Men det var bara att krypa ur sängen, stänga av väckarklockan och smyga in i badrummet. Det har varit lite problem med min toalett, förra veckan blev det översvämning när jag duschade och självklart skulle det krångla just den här morgonen också. Den hade inte "fyllt på sig själv" med vatten så det gick inte att spola. Så jag fick börja morgonen med att mecka och leka rörmokare en stund... När toan verkade fungera slet jag av mig pyjamasbyxorna och drog undan duschskynket för att ta mig en varm dusch. Och vad möts man av då? Jo, den absolut VÄRSTA tänkbara starten på en morgon,,, EN SPINDEL i badkaret. VAFAAAAN!!! Den var äcklig dessutom. Liten kropp med långa smala ben och snabb som fan. Virade in mig i en handduk och kikade ut i hallen, varken Julio eller Marcela var i närheten. Shit. Fick lösa det själv helt enkelt... Tog duschkranen och spolade ner den lilla filuren som vek ihop sig själv till en liten boll. USCCCCH JAG RYSER BARA JAG TÄNKER PÅ DET!!!!!!!!!! Undrar om han dog eller om han kommer krypa upp ur avloppet igen..? Kan spindlar simma? Någon som vet? Bäst jag är på min vakt nästa gång jag ska duscha... Just in case...

Sitter på praktiken och väntar på att Marta ska förbereda en uppgift åt mig. Tror det handlar om att leta bilder och info till olika vinsorter. Kanske kan va lärorikt:)

Vi hörs senare! Och btw, glöm inte kika in bilderna sen!:D

Enjoy;)

H


Kommentarer
Postat av: sofie

Hahahha du kan verkligen få mig att skratta!

Kan spindlar simmma... jag kissar på mig:P



2011-03-14 @ 20:48:25
URL: http://nightdreamers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0