Dag 53 - Vin vin vin... :) Jag är i CHILE!


Heeeeeej!
Födelsedagskalaset för Marcelas kompis igår kväll var SJUKT kul. Sjukt sjukt kul!!
Som vanligt kom vi dit väldigt sent. Vi var ditbjudna till 9,,, kl 20.50 hoppade jag in i duschen haha. Jag kan inte sluta förundras över den här tidsaspekten som skiljer sig så MARKANT mellan Sverige och Chile. Jag blir blir lika överraskad varje gång jag blir stressad för att sen inse att jag ändå ligger 10 min före alla andra^^ Man bryr sig liksom inte om att kolla på klockan här. "Att komma i tid" existerar inte, man kommer när man kommer liksom och det är ingen som förväntar sig något annat :)

I alla fall. Festen var i ett gulligt hus i ett villaområde. När vi kom dit så blev det den där klassiska "alla vänder sig om och kollar vilka som kommer", och det var inte LITE folk kan jag säga. Folk stirrade som vanligt lite extra på mig eftersom jag inte "passar in". Jag kan riktigt se hur de funderar...."Hon kan ju inte vara deras dotter,,,, inte syster heller....." hahahaha. Min första känsla va i alla fall: GE MIG EN DRINK NU! Annars kommer jag inte överleva den här kvällen...! ;) Sen var det bara att ge sig ut i minglet som befann sig på en terrass/miniträdgård på baksidan av huset. Jaha, ska man kindpussa alla? Eller bara några? Väljer man det själv? Vilka är alla dessa människor?! Lite akward i början men det är bara att kramas på, le och vara trevlig :):) Och en sak är säker, man känner sig ALLTID väldigt väl mottagen och alla är jättetrevliga tillbaks!
Efter en timme hade jag blivit lite bekvämare i situationen och pladdrade på så gott jag kunde med min spanska, som förövrigt blir helt fantastisk ihop med ett glas vin. Vet inte riktigt hur det kommer sig ;) Jag lärde i allafall känna några i min egna ålder och de har lovat att ta med mig ut för att dansa nån kväll! Kul! :D Jag har ju inte varit på discotek här än!! Det är ju nästan pinsamt men samtidigt kan jag ju inte ge mig ut själv på kvällarna :P 

Vi åkte hem rätt tidigt, vid 2-3 tror jag. Vi behövde ju lite sömn för att vara pigga för dagens vingårdsbesök...;)



Taggar som vanligt med frukost i sängen =)

Enjoy! ;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0