Dag 55 - Lunes

Heej,
idag är det måndag och precis som hemma i Sverige känner jag mig alltid lite seg och trögstartad på måndagar.... Gårdagen spenderades med att besitga el cerro, en joggingtur som tog ungefär 3 timmar! Och sen blev det till att softa hela eftermiddagen frams till kvällen då vi åkte till supermercado och storhandlade :)
Förra veckan så letade jag upp "chilensk" keso på internet. Keso existerar alltså här! MEN, det heter typ "requesón". Det sa i alla fall google translate hahaha. Bra källa där;) I alla fall. Jag var fast besluten att jag skulle hitta keso igår. Så jag frågade runt på supermercado, fick en pekning neråt i butiken och ett långt förklarande svar,,, bara det att jag ändå inte riktigt fattade! Jag uppfattade två betydelsefulla ord, "ricotta" och "ekotaaache". Hmmm :/ Efter att ha sprungit runt ett tag och sen till slut även engagerat Marcela och Julio i jakten på något som de inte ens visste vad det var för något så hittade vi rätt!! "Ekotaaaaache" = COTTAGE! Hahaha. Såklart! Så nu har jag i alla fall KESO hemma i kylskåpet som jag ska gotta på nån dag =) Skam den som ger sig ;)
Tror ni jag kan lyckas hitta alprosoya också..?





Enjoy;)

H


Kommentarer
Postat av: Alanadine

Interesting. No more comment :)

2011-11-22 @ 12:26:40
URL: http://alanadine.blogbrief.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0