Dag 56 - Nu börjar kylan komma till Santiago!


Hej på er :)
I gårkväll när jag gick och la mig började jag känna mig lite svidig i halsen. Såklart var det lite värre i morse när jag vaknade så det fick bli honungsté till frukost och en tur in på Shell för att köpa halstabletter innan jobbet. Jag är i och för sif inte förvånad, sommaren börjar gå över till höst och det märks tydligt på temperaturen här i Santiago. På morgnarna nu är det inte mer än 7 grader, däremot vid lunchtid kan det fortfarande vara 29 grader! Det är extremt svårt att klä sig rätt nu känns det som. På morgonen vill jag helst sätta på mig stickade tröjor, skinnjacka och jeans,,, men på dagen klarar man sig med shorts och t-shirt! Jag försöker köra på nått mellanting men antagligen har jag klätt mig för dåligt eftersom jag nu börjar få onte i halsen... Hoppas honugnsté, halstabletter och strumpor räcker för att hålla febern borta :)
Jag måste verkligen komma iväg och köpa skor nån dag den här veckan! Det varmaste jag har med mig är converse och det är långt ifrån tillräckligt.. Chilenarna har redan tagit fram kängor och dunjacka liksom...^^ Visserligen är jag svensk, haha, men jag är inte superwoman, tyvärr! xD



Kan nån skicka en dunjacka tack...? :)


Idag ska jag få jobba lite mer med webbsidan! Spännande! :D

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0